Szerencs: Imázsfilm készült a helyi borok népszerűsítéséről!

A Szerencsi Hírek korábbi lapszámaiban már beszámoltunk arról, hogy városunk és Kassa között az Interreg Szlovákiai-Magyarország együttműködési kezdeményezés keretén belül a Via Carpatia Európai Területi programiroda támogatásával még augusztusban „Borkóstolás határok nélkül” című rendezvénysorozat kezdődött. A projekt zárása után a résztvevők november 29-én újra találkoztak Szerencsen, ahol beszámoltak a közös munka gyümölcséről, és szó esett a jövőbeli tervekről is.
A projekt zárása után november 29-én a Rákóczi-várban újra találkoztak a résztvevők egy csoportja. A szlovák fél részéről átadásra került az a brossúra, amely egy csokorba foglalja a közreműködő borászatok nedűit, hogy az érdeklődők – éttermi vendégek, vásárlók stb. – a lehető legegyszerűbben ki tudják választani az ízlésüknek megfelelő italokat. Szerencs részéről pedig azok az adathordozók kerültek átnyújtásra, amin a Tokaj-Hegyalja, az 1773 óta a világ első zárt borvidékét népszerűsítő imázsfilm található. A felek kölcsönösen megállapodtak abban, hogy a reklámanyagok terjesztését széleskörben terjesztik. (A videó megtekinthető a Szerencsi Hírek YouTube oldalán.)
Kun Dávid, a projekt menedzsere köszöntőjében elmondta, hogy a projekt minden szempontból sikeresnek mondható, hiszen a helyi és a határon túl működő borászatok képviselői között megtörtént a kapcsolatfelvétel.
Nyiri Tibor a város polgármestere beszédében elmondta, a magyar és a szlovák borászatok közös érdeke, hogy a Tokaj-hegyaljai borok minél szélesebb körben kaphatóak legyenek. A városvezető hangsúlyozta, hogy a projektnek köszönhetően megtették az első lépéseket. Szerencs a továbbiakban is partner marad és erejéhez mérten minden támogatást megad.
Sadko Mitnyik, a kassai székhelyű Konyak Nagykövetség (Cognac Embassy) tulajdonosa, Szlovákia második legnagyobb városa vonzáskörzetébe tartozó borászatok képviseletében elmondta, további céljuk, hogy amit a konyak népszerűsítése és megismertetése érdekében tettek, azt ugyan úgy a Tokaj-hegyaljai borászatokért is megtegyék. A tulajdonos elmondta, eddig 150 konyak családot vittek sikeresen piacra. A cél az, hogy ugyanígy a helyi borászatok portékáit is megismertessék a vásárlókkal. Hansúlyozta: Kassa közelében mintegy félezer étterem, bisztró és bár található, amelyek itallapjain tapasztalatai szerint egyetlen Tokaj-hegyaljai nedű sem szerepel. A tulajdonos szerint ezen mindenképp változtatni kell. A tervek szerint 1 éven belül, ha a piac is kedvezően fogadja, már jelentős előrelépés történhet. Sadko Mitnyik hangsúlyozta, hogy a tokaji és szlovák borok népszerűsítése érdekében mini borgalériákat fognak létrehozni Szerencsen és a térségben, amibe a helyi borászatok is aktívan bekapcsolódhatnak.


Forrás: szerencsihirek facebook

Cookie-kat használunk

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk a legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében. Ön maga döntheti el, hogy engedélyezi-e használatukat vagy sem. Ha szeretne többet megtudni adatvédelmi szabályainkról és a sütik használatáról, kattintson a 'Több információ' feliratra.