Sáros, ködös Zemplén

saros kodos zemplen

Ha szerda, akkor délután Zemplén. Ma kifejezetten undok volt az időjárás, de bíztunk benne, hogy a felhők fölött kék lesz az ég. Ebben biztosan igazunk is volt, de ma nem jutottunk elég magasra, hogy ezt meg is tapasztaljuk.

A ramaty körülmények között, egy 20 km-s kis kört terveztünk: Újhuta - Gerendás-rét - Kerek-kő - Szpalanyica-rét - Mlaka-rét - Sólyom-bérc - Fehérkút-rét - Károly-vágás - Óriás-fenyők - Újhuta temető

Technikás, csúszós volt szinte mindenhol az út. Gyalog is, kerékpárral is nagyon kellett figyelni, mert a levelek már mindent elborítanak: gödröket, köveket, gyökereket, faágakat, saras-süppedős részeket, mindent. Volt is meglepetés bőséggel, de szerencsére megúsztuk kisebb megcsúszásokkal, 1-2 bicikli eldobással.

A két népszerű kilátópont csendes volt és üres. A kilátásra semmi panasz nem lehetett, ugyanis nem volt! Őszinte leszek, barátságosabb egy ilyen sziklaterasz, amikor tiszta a levegő és melegíti a nap. Na de pont azért kellenek ilyen morcos napok is, hogy meg tudjuk becsülni, amikor szebb arcát mutatja a természet.

A Sólyom-bérc hangulata dettó. Itt az egyetlen izgalmat, a sziklákon való lejutás nyújtotta.

Innen az egyik kedvenc utamon jutottunk le Újhutára. Nem egy jelölt túristaút. A Mlaka-réttől kb 500 méterre tér el a Sárga jelzéstől és a zöld körbe fut bele Újhuta felett a Kör-rét alatt. Nagyon kellemesen hullámvasút szerűen vannak lejtői és emelkedői. Olyan szinte sohanincs, hogy itt ne legyenek saras részek, de kikerülhetőek, el nem szoktunk akadni. Mivel ez nem egy forgalmas út, itt szinte mindig találkozunk vadakkal. Most is sikerült néhány szarvassal és egy kisebb csapat muflonnal. Az egyik szarvas nem tudom kire számított, de sokáig állt az út közepén és nézte ahogy közeledünk, aztán persze elszaladt. De azért elég meglepő volt a viselkedése.

A temető feletti rész mindig izgi, mert borzasztó meredek, de ezek között a körülmények között kifejezzeten nagy odafigyelést igényel. Mondhatnám azt is, hogy borítékolható volt egy bukfenc. Hármunk közül egyikünknek sikerült is egy avar alatt pihenő jókora faágon elhasalni.
Ennél nagyobb bajunk sose legyen.

Már sötétben értünk az autóhoz, kicsit elázva és jó sárosan.

Ez is Zemplén, ha nem is a legvonzóbb arca.